Skocz do zawartości

Witamy Cię na Forum-Sportu.pl!

Dołącz do Nas by uzyskać dostęp do Wszystkich funkcji Naszego forum. Dzięki temu będziesz mógł pisać posty, pytać Naszych specjalistów i brać udział w Naszych konkursach. Proces rejestracji trwa chwilę i jest całkowicie darmowy! ( rejestracja ) Jeśli posiadasz już konto na Facebooku, możesz się zalogować bez rejestracji ( logowanie przez Facebook)
Zdjęcie

FST-7 (Fascia Stretch Training 7)

fst7 fst-7 fascia stretch training metoda szokowa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 spiderman

spiderman

    Obyty Użytkownik

  • Moderator
  • 883 postów
  • MiastoGDYNIA

Napisano 09 listopad 2013 - 13:04

Czym jest FST-7?

Jest to trening rozciągający powieź mięśniowa. 7 nawiązuje do 7 serii używanych jako ostatnie ćwiczenie docelowej grupy mięśniowej. Daną grupę ćwiczysz normalnie tak ciężko, jak zwykle, z ilością powtórzeń pomiędzy 8 a 12, ale jako ostatnie ćwiczenie wykonujesz siedem serii, aby doprowadzić mięsień do upadku. Minimalne przerwy, aby spompować się jak najbardziej to możliwe.


Mniejsze mięśnie jak Biceps, Triceps czy Łydki mogą, a nawet powinny być trenowane dwa razy w tygodniu, podczas gdy większe mięśnie jedynie raz tygodniowo.

link
http://www.fst-7.com/fst7.html

rozkład dni:
1- Bic, tric, łydki
2- Nogi
3- Off
4- Klatka + tric
5- Plecy + łydki
6- Barki + Bic
7- Off

BICEPS
1. Uginanie ramion z supinacją 3-4s po 8-12 powt.
2. Uginanie na modlitewniku 3s po 8-12 powt.
3. Uginanie ze sztangą - 7serii po 8-12 powtórzeń (30-45 sek. Przerwy pomiędzy seriami, w czasie których popijasz wodę)*

*To jest właśnie ćwiczenie fts-7. Przerwy w gran 30-45 sek i upewniasz się, że jesteś odpowiednio nawodniony, aby wtłoczyć wodę do mięśni i rozciągnąć powięź jeszcze bardziej.

Celem jest dostarczenie jak największej ilości witamin, minerałów, aminokwasów, tlenu itp. w mięśnie, a także rozciągnąć otaczające je powięzie aby wspomóc maksymalny rozrost. Powięź są czynnikami limitującymi wzrost mięśni, gdyż będą one rosły jedynie na tyle, na ile mają miejsca. Ten system ma na celu ich rozciągnięcie i zahamowaniu ich limitującego działania

Powinieneś unikać złożonych ćwiczeń jako ostatniej serii fst7, ponieważ wymagają równowagi i udziału dodatkowych grup, co zmniejsza skupienie na docelowym mięśniu. Maszyny i linki są dobrymi rozwiązaniami, ale wolne ciężary (jak uginanie ze sztangą czy francuskie) też się nadają. Wykonuj ostatnia serie fst7 na końcu treningu grupy. **

** Wyk. ostatniej serii fst7 jako ostatnie ćw jest zalecane dla zaczynających przygodę z tą metodą. Pozwoli wam to dźwigać większe ciężary w pierwszych ćwiczeniach, zanim doprowadzicie mięśnie do upadku.
dalszy trening z podziałem na ćwiczenia

TRICEPS
1. wyciskanie w wąskim 3-4 x 8-12
2. pompki na poręczach/maszynie 3 x 8-12
3. linki wyc. górnego zza głowy 7 x 8-12 (dla początkujących)


CZWOROGŁOWE
1. wyprosty na maszynie 3-4 x 8-12
2. przysiady 4 x 8-12
3. hack maszyna lub wyc. na maszynie 3 x 8-15
4. wyprosty lub wyc. na maszynie 7 x 8-15

KLATKA
1. wyc. hantli w skosie+ 3-4 x 8-12
2. rozpiętki na hantlach w skosie + 3-4 x 8-12
3. hummer lub wyc hantli na płaskiej 3x 8-12
4. rozpiętki na maszynie/krzyżowanie linek 7x 8-12

BARKI
1. Wyciskanie sztangi siedząc 4 x 8-12
2. Unoszenie rąk przodem sztanga/hantle 3 x -12
3. Unoszenie ramion bokiem 3 x 8-12
4. Unoszenie ramion bokiem na maszynie 7 x 8-12
(będzie trzeba na linkach robić imho)

PLECY:
rozgrzewka:
podciąganie w uchwycie neutralnym 3xmax
1. Ściąganie linek w szerokim uchw 3x 8-12
2. Wiosłowanie sztangą 3 x 8-12
3. Wiosłowanie na maszynie 3 x 8-12
4. Wiosłowanie sztangielkami leżąc na skośnej ławce 7x8-12

DWUGŁOWE
1. Uginanie na maszynie 3-4 x 10-15
2. MC o prostych 3-4 x 10-12
3. Uginanie nogi stojąc 3-4 x 10-15 each leg
4. Uginanie ud siedząc 7 x 10-15

KAPTURY
1. szrugsy z hantlami 3-4 x 8-12
2. szrugsy na maszynie 7 x 8-12

TYŁ BARKóW
1. odwrotne rozpiętki na ławce 3-4 x 12-15
2. odwrotne rozpiętki na maszynie lub linkach 7 x 12-15

ŁYDKI
1. wspięcia na palce stojąc 4 x 10-12
2. siedząc 4 x 15-20
3. wspięcia na maszynie do wyciskania 7 x 10-12


  • 1

Doradca Forum Sportu

Doradca Forum Sportu
  • Ekspert
W większości przypadków polecamy:
URX BOMBSHELL 270G OXYMAX XT 60 KAPS. ALPHAMAX 120 KAPS.
169 PLN 149 PLN 165 PLN
sprawdź pozostałe odżywki na Muscle-Zone.pl




Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: fst7, fst-7, fascia, stretch, training, metoda szokowa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Właściciele oraz administratorzy Forum-Sportu.pl - nie ponoszą odpowiedzialności za treści publikowane na portalu przez użytkowników.