Skocz do zawartości

Witamy Cię na Forum-Sportu.pl!

Dołącz do Nas by uzyskać dostęp do Wszystkich funkcji Naszego forum. Dzięki temu będziesz mógł pisać posty, pytać Naszych specjalistów i brać udział w Naszych konkursach. Proces rejestracji trwa chwilę i jest całkowicie darmowy! ( rejestracja ) Jeśli posiadasz już konto na Facebooku, możesz się zalogować bez rejestracji ( logowanie przez Facebook)
Zdjęcie

Kilka rad w kwestii treningu pod mma

mma ufc trening

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Wredka

Wredka

    Świeżak

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 34 postów
  • MiastoSiedlce

Napisano 02 grudzień 2016 - 11:07

1. Możesz wykonywać trening "na masę" (FBW lub dzielony, 4-5 serii na partię mięśniową, ciężar 75-85% CM, 6-12 powtórzeń, 12-16 serii na duże partie tygodniowo, 6-10 na małe partie tygodniowo), – jeśli chcesz zwiększyć wagę ciała. Jednak w dłużej perspektywie czasu  może cię to znacznie spowolnić, w szczególności, jeśli trenujesz systemem dzielonym, Weidera - SPLIT oraz korzystasz z maszyn treningowych.

2. Możesz wykonywać trening na siłę/masę (FBW, 4-10 serii na partię mięśniową, ciężar 85-100% CM, 1-8 powtórzeń) – w ograniczonym zakresie np. podczas wakacji – okresu wolnego od treningów SW (nie dasz rady pogodzić treningu pod dwubój, 3-bój czy strongman z treningami sportów walki – zbyt duże obciążenie organizmu).

3. Nie ma dla ciebie sensu trening wytrzymałości lokalnej (3-6 serii na partię mięśniową, 50-70% CM, 12-15 i więcej powtórzeń, w ćwiczeniach typu przysiad, WL, MC). Jeśli decydujesz się na podobne treningi – wybierz FBW lub CROSSFIT. Pamiętaj, że małe ciężary = niewielkie obciążenie mięśni i układu nerwowego, małe efekty.

4. Nie ma dla ciebie sensu trening z obciążeniem własnego ciała (drążek, pompki, brzuszki – w dłuższym horyzoncie czasowym niewiele osiągniesz; przykłady treningi CROSSFIT oraz treningi obwodowe

5. Dobre będą wszelkiego rodzaju kompleksy sztangowe.

6. Także wszelkie rodzaje sparingu zadaniowego, w tym sparingi ze zmianą zawodników po każdej rundzie (sparing kubański), walki na pozycje, walki na wykończenia ze specyficznych pozycji (np. zaczynamy z pozycji bocznej lub z dosiadu).

7. Wszelkie ćwiczenia dedykowane danej dyscyplinie (w postaci stacji lub jako pojedyncze ćwiczenie) np. wejścia do rzutów, bieganie z partnerem na barku/na plecach/niosąc go na rękach, „wynoszenia” na ilość, obalenia na ilość, pompki na ilość, podrzuty na ilość, przechodzenie w klinczu tajskim lub zapaśniczym na ilość.

8. Wszelkie specjalistyczne treningi na tarczach, workach np. masakra kondycja wg CHAO PRAYA ACADEMY.


  • 0

Doradca Forum Sportu

Doradca Forum Sportu
  • Ekspert
W większości przypadków polecamy:
URX BOMBSHELL 270G OXYMAX XT 60 KAPS. ALPHAMAX 120 KAPS.
169 PLN 149 PLN 165 PLN
sprawdź pozostałe odżywki na Muscle-Zone.pl

#2 Torpedax

Torpedax

    Początkujący Forumowicz

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 265 postów
  • MiastoWarszawa

Napisano 08 maj 2017 - 09:45

Przydatne rady, wiele osób na pewno skorzysta ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: mma, ufc, trening

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Właściciele oraz administratorzy Forum-Sportu.pl - nie ponoszą odpowiedzialności za treści publikowane na portalu przez użytkowników.